Ranking TOP 8 programów magazynowych dla małych firm

  • on 10 września, 2022

Sklep internetowy, firma produkcyjna, restauracja, warsztat – to jedynie parę biznesów, w których sprawdzi się oprogramowanie magazynowe. Jak wybrać to najlepsze? Zobacz przygotowany przez nas ranking 8 programów, które polecane są dla małych firm!

W czym pomaga program magazynowy?

Warehouse Management System, czyli w skrócie WMS to klasa programów komputerowych przeznaczonych do zarządzania magazynem. Są one dzisiaj używane w procesach logistycznych w wielu firmach.

Programy magazynowe mogą działać we własnym zakresie, ale również mogą mieć postać modułów wchodzących w skład systemów ERP.

Za pomocą oprogramowania do obsługi magazynu można prowadzić poniższe czynności:

  • Tworzenie bazy towarów, na przykład produktów, materiałów, narzędzi,
  • Obsługa procesów przyjęcia towarów, ich składowania oraz wydawania ich z magazynu,
  • Kontrolowanie stanów magazynowych,
  • Kompletowanie zamówień,
  • Planowanie dostaw,
  • Informowanie o niskich stanach towarów w magazynie,
  • Automatyczne generowanie dokumentów magazynowych,
  • Wykonanie inwentaryzacji towarów,
  • Przygotowywanie raportów.

Poza standardowymi funkcjami oferują one również dostęp do dodatkowych modułów, a także mogą być zintegrowane z zewnętrznymi serwisami dla łatwego przekazywania danych.

Współczesne oprogramowanie może być używane nie tylko na komputerach, ale również można korzystać z niego na urządzeniach mobilnych za pomocą aplikacji, na przykład na smartfonie, tablecie, czytniku kodów, kolektorze danych. Możliwość przechowywania danych w chmurze umożliwia wtedy błyskawiczny przesył danych pomiędzy różnymi platformami.

Tak szerokie możliwości powodują, że magazynowanie staje się znacznie łatwiejsze i efektywniejsze, co wpływa na sprawną gospodarkę magazynową, redukuje ryzyko błędów i oszczędza czas.

Programy magazynowe – ranking

Polscy przedsiębiorcy mają do wyboru wiele systemów przeznaczonych do prowadzenia gospodarki magazynowej. Wśród nich dostępne są zarówno proste aplikacje, jak i bardziej rozbudowane i oferujące dodatkowe moduły systemy.

Jaki program magazynowy dla małej firmy będzie najlepszym wyborem? Zobacz 8 przygotowanych przez nas propozycji!

1. LoMag

Bardzo popularny wybór wśród firm w sektorze MŚP – małych i średnich przedsiębiorstw w różnych branżach. Może być używany na komputerach i w formie aplikacji na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny Android.

Program magazynowy LoMag ma intuicyjny interfejs, który umożliwia kompleksowe i sprawne zarządzanie magazynem za pomocą zróżnicowanych narzędzi. Daje dostęp do w pełni konfigurowalnej bazy towarów, pozwala na przygotowywanie dokumentów magazynowych, obsługę różnych scenariuszy jak LIFO i FIFO. Współpracuje on z czytnikami kodów, kolektorami danych, drukarkami fiskalnymi i drukarkami etykiet.

Program jest wielowalutowy i wielojęzyczny – możliwa jest obsługa w języku polskim, angielskim, rosyjskim.

Na uwagę zasługuje również dostęp do dodatkowych modułów jak:

  • Faktury – za jego pomocą można wystawiać faktury oraz paragony, także z wykorzystaniem systemu eFaktura.gov.pl oraz Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF),
  • Rezerwacje – moduł pozwala na rezerwowanie produktów,
  • Zamówienia i Ofertowanie – służy do przygotowywania ofert i obsługi zamówień,
  • Wypożyczalnia – dla firm prowadzących wynajem produktów.

Możliwe jest też zintegrowanie z zewnętrznymi serwisami do sprzedaży online jak PrestaShop, Allegro REST API, Click Shop, SkyShop, BaseLinker, Shoper, by łatwiej przesyłać dane. Jeśli więc zastanawiasz się, jaki program magazynowy do sklepu internetowego wybrać, warto zwrócić uwagę na taką funkcjonalność.

Atutem jest dożywotnia licencja po zakupie programu – w cenie podstawowej zawarta jest pomoc techniczna na okres 12 miesięcy.

2. Subiekt GT

Jeden z bardzo popularnych programów od InsERT dla mniejszych firm do wspomagania sprzedaży oraz magazynowania. Przeznaczony jest głównie dla działów handlowych, sklepów, firm usługowych.

Za jego pomocą można między innymi przygotowywać dokumenty sprzedaży, magazynowe prowadzić bazę danych w formie kartoteki towarów, usług, kartoteki kontrahentów, obsługiwać zamówienia, również z rezerwacją, tworzyć różne zestawienia i raporty.

Pozwala on również na korzystanie z urządzeń zewnętrznych, między innymi kas fiskalnych i drukarek fiskalnych, czytników kodów, wag do etykietowania.

Subiekt GT zintegrowany jest też z innymi produktami firmy InsERT, między innymi Gestor GT, Gratyfikant GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, zarezerwuj.pl, a także vendero oraz Sello.

3. Subiekt nexo

Również stworzony przez firmę InsERT Subiekt nexo skierowany jest głównie do małych i średnich firm. Cechuje się przyjaznym interfejsem oraz bogatą paletą funkcjonalności. Może być używany bez względu na branżę.

Wśród dostępnych funkcji znajdują się przygotowywanie dokumentów handlowych i magazynowych, tworzenie kartotek asortymentu i klientów, tworzenie polityk cenowych, obsługa systemu zamówień, przedpłat, obsługa kasy z płatnościami gotówkowymi i bezgotówkowymi.

Możliwa jest integracja z zewnętrznymi urządzeniami jak kasy i drukarki fiskalne, czytniki kodów kreskowych, wagi etykietujące.

Dostępne są też integracje z innymi elementami pakietu jak Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant nexo, Gestor nexo.

4. Comarch ERP Optima Handel

Moduł Handel do systemu Comarch ERP Optima umożliwia prowadzenie sprzedaży i magazynowania. Obejmuje on również moduł Faktury, który pozwala na przygotowywanie faktur.

Wśród najważniejszych funkcji modułu Handel znajdują się tworzenie dokumentów magazynowych, kontrola stanów magazynowych, prowadzenie inwentaryzacji, historia towarów, rozliczanie magazynu, tworzenie deklaracji, kompletacja, ale też funkcje jak monitorowanie przewozu towarów wrażliwych.

Comarch ERP Optima Handel ułatwia sprzedaż internetową dzięki integracji z platformą e-commerce Comarch e-Sklep, a także rozwiązaniami Comarch e-Sale i wszystko.pl.

Możliwa jest integracja z urządzeniami do odczytu danych i przygotowywania etykiet, kasami fiskalnymi, terminalami płatniczymi, firmami kurierskimi.

Warto zaznaczyć, że do dyspozycji użytkowników systemu jest też rozbudowany moduł Handel Plus, który dedykowany jest dla firm prowadzących rozbudowaną gospodarkę magazynową. Daje on między innymi dostęp do funkcji jak określanie cech towarów, wybór magazynu, tworzenie dodatkowych dokumentów.

5. Comarch ERP XL

Jest to system informatyczny zaliczany do klasy ERP, który służy do zarządzania całą firmą. Obejmuje on również moduł przeznaczony do magazynowania. Jest to jeden z najczęściej wybieranych systemów ERP wśród polskich firm.

Comarch ERP XL dedykowany jest głównie dla większych przedsiębiorstw, które potrzebują rozwiązania kompleksowo wspierającego ich działalność.

Oferuje on między innymi moduły do produkcji, handlu, dystrybucji, magazynowania, finansów i księgowości, kontroli jakości, kadr i płac, e-commerce, EDI.

6. Asystent Magazyn

Prosty w obsłudze program magazynowy od firmy Meteoryt. Przeznaczony jest głównie dla mniejszych firm. Do wyboru są trzy główne pakiety aplikacji – Pro, Biznes oraz Max.

Wśród dostępnych funkcji znajduje się kartoteka produktów z możliwością dodawania nieograniczonej liczby indeksów, łatwe wyszukiwanie informacji w kartotece, tworzenie różnych typów dokumentów magazynowych, inwentaryzacja.

Pozwala on też na przygotowywanie wydruków zestawień zapasów oraz obrotów magazynowych i obsługuje system mailingowy.

7. DGCS BIZNESMEN Magazyn i Faktury PRO

DGCS BIZNESMEN Magazyn i Faktury PRO stosowany jest do obsługi gospodarki magazynowej, a także do prowadzenia sprzedaży. Oprogramowanie dedykowane jest dla firm mikro oraz małych.

Za jego pomocą można w pełni kontrolować magazyn, między innymi stworzyć bazę obejmującą różne dane, kontrolować stany i ruchy towarów, tworzyć dokumenty magazynowe i handlowe, prowadzić rozliczenia.

Współpracuje on również z drukarkami fiskalnymi, pozwalając na łatwe przygotowywanie wydruków.

Dostępny jest też bardziej rozbudowany wariant Magazyn i Faktury PRO Plus, który zawiera funkcjonalności jak wielomagazynowość, prowadzenie przesunięć międzymagazynowych, ofertowanie i zamówienia, obsługa zamienników, wystawianie dodatkowej dokumentacji wraz z personalizacją.

Ewa – Faktury i Magazyn

Ewa – Faktury i Magazyn to system służący do fakturowania oraz do obsługi magazynu, który skierowany jest głównie do mniejszych biznesów. Do wyboru są dwa warianty – podstawowy i rozbudowany.

Wśród jego funkcji znajdują się głównie obsługa magazynu, w tym tworzenie kartotek zawierających różne dane, kontrolowanie stanów magazynowych, wykonywanie inwentaryzacji, a ponadto wystawianie dokumentów sprzedażowych i magazynowych, rozliczenia, analizy, zestawienia. Współpracuje on też z drukarkami fiskalnymi.

Podsumowanie

Przedsiębiorcy mają do wyboru wiele programów usprawniających prowadzenie gospodarki magazynowej.

Przed zdecydowaniem się na konkretny wariant warto uwzględnić indywidualne potrzeby swojej firmy, w tym profil jej działalności. Przekłada się to na wymagane funkcjonalności, aby zajmowanie się codziennymi czynnościami mogło być łatwiejsze.

Wiele dostępnych programów umożliwia również przetestowanie ich funkcjonalności dzięki darmowym wersjom demo.

Article Categories:
BiznesTechnologia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *